štvrtok 11. decembra 2008

Pred a po facelift modely 2.časť

Voľby interiéru

Sedadlá

Existujú tri základné typy sedadiel s mnohými možnosťami, vrátane vetrania, aktívne (masírovanie) a vyhrievané.

Štandardné sedadlá „Standard seats“ sú veľmi pohodlne, ako sa dalo aj očakávať, ale dodávajú menej bočnej podpory. Môžu byť dodané s vykurovaním, nie je ako štandard. Nastavovanie je k dispozícii a sú úplne postačujúce pri bežnom používaní.

Comfort seats“ sú dodatočné upravene pre pomoc bedrám (spodná zadná časť chrbta), ktorá môže byť presunutá horizontálne aj vertikálne. Zadné sedadlá sú taktiež upraviteľné .


Contour seats“ alebo Sport majú rovnaké úpravy ako „Comfort seats“, ale majú ďalšie úpravy ako podporu pre stehná, ktorá sa môže pohybovať horizontálne od sedadla základne. Tieto sedadlá sú vybavené ako štandardné pre modely Šport a poskytujú čo najväčšie množstvo podpory a možnosti nastavenia.

Vykurovanie je voliteľné pre všetky typy sedadiel. Aktívna zložka sa skladá z dvoch tekutín naplnené v sáčkoch pod povrchom sedadla základne. Tekutiny sa presúvajú medzi dvomi sáčikmi každých pár sekúnd. Pri neopatrnom zaobchádzaní a nabodnuti môžete byť dosť prekvapený.

Ventilácia bola k dispozícii ako jedna z možností, táto udržuje sedadlá v letných mesiacoch chladné a je to pomerne nezvyčajný prídavok.

Stredová konzola / MID / Palubný počítač

Existujú tri základné konfigurácie pre stredové konzoly.

Palubný počítač je rozbočovač pre celý rad možností ako napr. Sat-Nav, televízor, telefón a aj dopravný sprievodca „Trafficmaster“, bez monitora tieto možností (okrem základných funkcii telefónnu) nie sú k dispozícii. Pred niekoľkými rokmi to bolo finančne realizovateľné, do vybaviť sa 4:3 obrazovkou namiesto MID. V súčasnosti s lacnou dostupnosťou E38 s už zastavaným monitorom nie je do vybavenie také žiaduce. Najmä pokiaľ ide o tieto dve možností je to nesmierne zložité.

Na do vybavenie sa 16:9 monitorom v E38, ktorá je už vybavená 4:3 monitorom je oveľa menej komplikovane. Je tiež potreba zmeniť video modul (namontovaný v batožinovom priestore) pre získanie plného využitia funkcií. Oba 4:3 a 16:9 monitory prichádzajú v LHD a RhD verzii, uistite sa, že máte správnu verziu pre vaše auto.

Sat-Nav

E38 bola dodávaná s tromi verziami Sat-Nav: MKI, MKII a MKIII. MKIV vyšla neskor samostatne ako dodatočná montáž, ale nie je teraz pomerne častá. Montáž je veľmi jednoduchá a MKIV založená na DVD je omnoho rýchlejšia.

MKI bola možnosť ranných modelov a mala mužsky hlas, bol to zložitý systém s hlavou jednotkou, jednotkou GPS, magnetickou jednotkou a anténou. Bolo to dosť pomalé a často sa nepodarilo vysledov pozíciu auta.

MKII bola o niečo rýchlejšia a magneticky senzor bol nahradený za gyroskopický senzor, ktorý bol integrovaný do hlavnej jednotky. Je ešte tvorený samostatnou GPS jednotkou a anténou. MKII bol zavedený okolo roku 1998 a integrácia do informačného systému vozidla spôsobila niekoľko problémov so zamrznutím a blokovaním funkcii monitora.

MKIII bola zavedená do modelov 2000 a je opäť rýchlejšia. Systém jednotky GPS je integrovaný do hlavnej jednotky a vyžaduje sa len jedna anténa v prevádzke. Táto verzia netrpí zamŕzaním a blokovaním čo robila MKII. Všetky tri verzie Sat-Nav môžu byť aktualizovane nákupom novšieho operačného systému a máp. Keď používame 16:9 obrazovku u MKIII možno spustiť režim Split s pokynmi a mapou na rovnakej obrazovke.

MKIV je DVD systém a je oveľa rýchlejšia ako predchádzajúce modely. Na DVD je aj mapa pokrytia Európy. Skoršie systémy pokrývajú len jednu oblasť keďže je použite CD . Na MKIV môžete tiež dostať Bird's-Eye-View.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára