štvrtok 11. decembra 2008

Pred a po facelift modely 1.časť

Exteriér

Facelift proces sa začal v priebehu septembra 1998, vezmite prosím na vedomie, že toto je dátum výroby, a nie dátum registrácie, ako som videl mnoho registrovaných vozidiel, ktoré nie sú po facelift-e. Medzi hlavné zmeny exteriéru sú svetlá, predné a zadné.

Zadné svetlá, horná časť bola pôvodne dvojdielna, plastová konštrukcia, tieto často neunikli naplneniu vodou, ktorá mohla byť odstránené len vŕtaním dier do šošovky. Modely z roku 1999 mali zadné zoskupenie sklenenej konštrukcie, ale napriek tomu sú zachované oranžové smerovky. Modely 2000/2001 majú konštrukciu zo skla a musia mať svetlé smerovky.

Predné svetlá a smerovky sa tiež zmenili počas facelift procesu. Nielen, že predné svetlá zmenili stavbu, tiež ideme z plastickej hmoty na sklo, ale tiež sa znížila vertikálna výška v tom zmysle boli zmeny vykonané aj u predných blatníkov. Jednotka predného svetla bola prerobená. Spodná časť bola vyrezaná nie ako pred-facelift mal rovnú hranu. Vnútorná konštrukcia jednotky svetlometu zostala takmer identická, ale naopak na prednej stene svetla sa zmenilo sklo z pred-facelift modelu na plastové na po-facelift modeloch.

Hoci zadné svetlá môžu byť celkom jednoducho vymenené za vyššiu radu (sú uchytené pomocou štyroch matíc) predné svetlá nemôže vzhľadom k poklesu výšky. Je možná výmena jednotky svetlometu, ale so zachovaním ukazovateľov čo ponecháva medzeru medzi nimi a kapotou. Je ešte potrebne vykonať malé úpravy, aby to bolo akceptovateľné. Ale k výnimočne nízkym cenám pred-facelift modelov E38 je to rozhodne neekonomické.

Mechanika / elektronika

Tu proces facelift-u priniesol veľa zmien do ďalších častí E38 s väčším tlakom smerom k integrácii mnohých doplnkov. Významné zmeny boli vykonané na ABS (protišmykový brzdový systém) / DSC (dynamická kontrola stability) / ASC (protipreklzové kontrolné systémy), toré začali byt ako samostatné komponenty. Na 740i tieto zložky boli integrované do jednej riadiacej jednotky, ktorá bola namontovaná na ABS pumpu. Tempomat, voľnobežný ASC škrtiaci ventil boli začlenené do systému elektronickej škrtiacej klapky (EML) a 750i to mal už v roku 1988 na E32. Ostatné zmeny motorov boli spomenuté v predchádzajúcej časti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára